Alma gógyszertárak

Gyógyszertárkereső

Egészségesebb és kiegyensúlyozottabb étrendet szeretnénk követni? Egyszerű: együnk több zöldséget! De mit tehetünk akkor, ha alig néhány napon belül megunjuk a salátákat?

A zöldségek fogyasztásáról mindannyian tudjuk, hogy rendkívül egészségesek a szervezet számára. Magas rosttartalmuk hozzájárul az emésztés javításához, segítségükkel könnyebben megszabadulhatunk a felesleges kilóktól. Magas vitamin-és ásványi anyag tartalommal rendelkeznek, ami télen-nyáron erősíti az immunrendszert és megelőzi a betegségek kialakulását. De akkor mégis miért van, hogy sokan nehezen iktatják be a zöldségeket étrendjükbe?

Az üzletekben és a piacokon megfizethető áron juthatunk friss és fagyasztott zöldségekhez, melyek nem csak egészségesek, de igen finom fogások is készíthetőek belőlük. Akár kezdő háziasszonyok is elboldogulnak velük, így mindenképpen érdemes növelni bevitelük mennyiségét. Cikkünkben ahhoz igyekszünk néhány hasznos tanácsot adni, hogy miként építhetjük be egyszerűen, lemondások és kompromisszumok nélkül ezeket az alapanyagokat a mindennapokba. 

1. Zöldségpürék köretként

Ha a gyerekkorok vasárnapi ebédjére gondolunk, sokaknak a rántott hús és a sült krumpli vagy krumplipüré jut eszébe. A klasszikus köretek között rendszerint a burgonya, a rizs és a tészta szoktak szerepelni, ám ezek egyike sem bizonyul ideálisnak akkor, ha szeretnénk lefaragni a súlyfeleslegből.  Zöldségpüréket is kipróbálhatunk köretként!  A színes elegyek jól mutatnak a tányéron, és változatosabb, sőt mindenekelőtt egészségesebb alternatívát jelentenek, mint a burgonya.

A legegyszerűbb, ha a zöldségeket megfőzzük vagy megpároljuk, de akár meg is süthetjük őket az izgalmasabb ízélmény érdekében. A zöldségekhez keverjünk vajat, tejfölt vagy növényi krémeket, és aprítógéppel vagy botmixerrel pürésítsük ezeket. Ízlés szerint sózzuk, borsozzuk a pürét, de különböző zöldfűszerekkel is kísérletezhetünk.

2. Párolt vagy grillezett zöldségek  

S ha már a zöldségek köretként történő fogyasztása került szóba, akkor mindenképpen említést érdemelnek a párolt zöldségek. Friss és fagyasztott zöldségekből egyaránt könnyen és gyorsan elkészíthetjük ezeket.  A párolás mellett a grillezés is egészséges ételkészítési módszer, ráadásul nemcsak nyáron lehet a grillezett vagy sütőben sült zöldségeket élvezni.

3. Saláták ezernyi variációban

Amikor a súlycsökkentésről beszélünk, akkor sokan azonnal a salátákra gondolnak. Mielőtt azonban az ízetlen, unalmas "nyúleledel" jutna eszünkbe, érdemes egy kicsit kreatívabban megközelíteni a kérdést. A klasszikus salátakeverékeken kívül érdemes kipróbálni a madársalátát, a bébispenótot vagy a rukkolát. Párolt vagy nyers zöldségeket is hozzákeverhetünk a salátalevelekhez, de a sajtok, az olívabogyó és a főtt tojás is remek kiegészítője lehet. Nagyon népszerűek a csírák, és az otthoni csíráztatás sem ördöngősség. A csírák nemcsak érdekes és új ízeket adhatnak a salátákhoz, de rendkívül egészségesek is. A salátaöntetek helyett azonban használjunk olívaolajat, tökmagolajat.

4. Krémlevesek és főzelékek

A hideg hónapokban mi más lenne jobb döntés, mint egy meleg krémleves? A testet-lelket egyaránt felmelegítő levesek és főzelékek változatos alapanyagokból készülhetnek. A variációk száma is végtelen,  bátran kísérletezhetünk új ízkombinációkkal is. A levesek ráadásul a napi folyadékpótláshoz is hozzájárulhatnak.

5. Változtassunk a gondolkodásunkon

A zöldségekből készült ételek különleges színt vihetnek az étrendünkbe. Azonban ha eddig csak alig-alig ettünk zöldségeket, elsősorban azt kell megváltoztatni, ahogyan gondolkozunk róluk.  Tekintsünk a zöldségekre tökéletes vitaminforrásként, amelyek segíthetnek egészségesebben élni! 

facebook-share Megosztás