Alma gógyszertárak

Gyógyszertárkereső

Aki ősszel kimegy a piacra, biztosan elámul a színpompás standokon, és a zöldségek változatosságán. Így nem nehéz egészségesen étkezni! Vajon melyik zöldséggel járunk ilyenkor a legjobban?

A táplálkozási ajánlások, így a hazai Okostányér szerint a napi 5 adag zöldség és gyümölcs minden évszakban kötelező. Ősszel egyáltalán nem nehéz teljesíteni azt a napi "penzumot", mivel a zöldségesek pultjai szinte roskadoznak a finomabbnál finomabb termények alatt. Megmutatjuk, miből érdemes most alaposan bevásárolni.

Cékla

Ez a földes ízű, sokszor savanyúságként fogyasztott zöldség nitráttartalmának köszönhetően segít egyenletesen tartani a vérnyomást. Antioxidáns hatású vegyületei egy sor betegség megelőzéséhez járulhatnak hozzá. A kalóriaszegény zöldség a fogyókúrázóknak is jó barátja. C-vitamin tartalma a bőr állapotát javítja, és az immunrendszer működését segíti.

Savanyú káposzta

Az ősz beköszöntével elérkezik a savanyú káposzta szezonja is. Ez a finomság egyrészt bőséges mennyiségű C-vitaminnal támogatja a szervezetet, másrészt pedig élelmi rostjaival segíti az emésztőrendszer működését. Ehhez járul még probiotikum-tartalma. Ezek a "jó baktériumok" a bélflóra egyensúlyának fenntartásában vesznek részt, ez pedig az immunrendszer tökéletes működéséhez járul hozzá.

Sütőtök

Az őszi-téli hónapokban a sütőtök népszerűsége is szárnyal. Rosttartalma mellett fontos tudni róla, hogy nagyon gazdag béta-karotinban, ami az A-vitamin előanyaga. Az A-vitamin pedig a szem, a bőr és a nyálkahártyák tökéletes működésében vállal részt, így a látás megőrzése mellett szerepet játszik a légúti betegségek megelőzésének támogatásában is.

Karfiol

A keresztesvirágúak, mint például a karfiol vagy a brokkoli tele vannak egészséges hatóanyagokkal. Antioxidáns hatású vegyületeik számos betegség kivédésében nyújthatnak támogatást a szervezetnek. A benne levő szulfprafán az érrendszert és a vesefunkciót támogatja, a C-vitamin mellett pedig a K- és B6-vitaminnak is kiváló forrása. Alacsony energiatartalma miatt a fogyni vágyók is szívesen fogyasztják, akár rizs helyett, vagy pizzatészta alapjaként.

Gomba

A gomba az egyetlen nem állati eredetű D-vitamin forrás. Erre a vitaminra a teljes szervezetnek szüksége van, a csontok épségétől az immunrendszer működéséig számos folyamatban játszik kulcsszerepet. Bár a legjobb forrása még mindig a napfény, és kizárólag étkezéssel nehéz lenne a szükséges teljes mennyiséget bejuttatni belőle a szervezetünkbe, a gomba hozzájárulhat a megfelelő D-vitamin ellátottsághoz. Ezen kívül B-vitaminokkal segíti a szervezet működését, többek között az idegrendszer egyensúlyát és a táplálék energiává alakítását. Húsos állaga pedig laktatóbbá teszi a leveseket, tésztaszószokat, de akár pörköltnek vagy rántva is elkészíthető.



facebook-share Megosztás