Alma gógyszertárak

Gyógyszertárkereső

A hátfájás az egyik leggyakoribb panasz, mely bárkit érinthet. Előfordulhat azonban, hogy éppen mi magunk okozzuk a fájdalmakat rossz szokásainkkal!

 

A hátfájás nemtől, életkortól, edzettségi szinttől függetlenül bárkit érinthet, hiszen elég egy rossz mozdulat vagy egy hánykolódva töltött éjszaka, máris jelentkezhet a fájdalom. A hátfájás intenzitása, a fájdalom időtart­ama vagy az érintett terület is sokféle lehet, akárcsak a fájdalom kiváltó oka. Az okok között ráadásul teljesen hétköznapiakat is találunk, olyan rossz szokásokat, melyekről nem is gondolnánk, hogy mennyire károsak!

Magas sarkú cipő

Talán nincs is vonzóbb, elegánsabb, mint egy csinos, magas sarkú cipő! Ez a ruhadarab minden nő szekrényében megtalálható, és bár vannak olyanok, akik csak egy-egy alkalomra veszik fel, a legtöbben szinte minden nap viselik. A magas sarkú cipőkben azonban megváltozik a tartásunk, ez pedig nagyon megterheli a gerincet, és előbb-utóbb hátfájáshoz vezethet.

Nehéz táska

Közhelyes viccek témája a mindent elnyelő női táska. Az valóban igaz, hogy a hölgyek hajlamosak "minden eshetőségre felkészülve" telepakolni a táskájukat, de a diákok is rengeteg dolgot cipelnek magukkal. A nehéz táska önmagában terheli a hátunkat, de még károsabb, ha a táskát csak az egyik vállunkon viseljük. Ez féloldalassá teszi a tartásunkat, megterheli a vállat, a derekat, sőt még a nyakat is, így nemcsak a hátunk, de a fejünk is többször fájhat!

Ülő életmód

Mondanunk sem kell, mennyire egészségtelen az ülő életmód! Sajnos azonban a legtöbben nemcsak a munkahelyükön ülnek órákon keresztül (szinte mozdulatlanul), hanem utána az autóban, majd pedig otthon is, a televízió vagy a számítógép előtt. Az állandó ülés és az ebből következő rossz tartás a hát izmaira és a gerincre egyaránt rossz hatással van, és krónikus hát- vagy nyakfájást okozhat.

Alvási pozíció

A nem megfelelő alvási pozíció is hozzájárulhat a hátfájáshoz. A legtöbb ember természetesen nem egyetlen pózban tölti az éjszakát, alvás közben sokat forgolódunk, és az egyéni preferenciák is meghatározzák, mely pozícióban tudunk a legjobban pihenni, legalább elalváskor törekedjünk egy egészségesebb testhelyzetre. A legjobb, ha a hátunkon, esetleg az oldalunkon fekszünk, a legrosszabb pedig, ha hason.

facebook-share Megosztás