Alma gógyszertárak

Gyógyszertárkereső

A zöldségek áldásos hatásai régóta ismertek, akár nyersen, akár feldolgozottva fogyasztjuk őket. Íme néhány érv arra, hogy zöldségleveket is többször igyunk!

Kortyoljunk egeszseget- Halalos betegsegeket vedhet ki a zoldsegle 16 9A zöldséglevek például olyan komoly betegségeket is képesek kivédeni, mint az Alzheimer-kór - állítják amerikai kutatók. Az Alzheimer-kór kutatása során számos biokémiai eltérést igazoltak a szakemberek az agyban, de kialakulásának okát a mai napig nem tudjuk biztosan. Nem található hajlamosító vagy egyértelműen előre jelző tényező, ami alapján megmondhatnák, hogy kiknél alakulhat ki ez a betegség. A Kame Projekt keretében 1836 japán származású személyt vizsgáltak 1992-től 2001-ig. Fordított arányosságot fedeztek fel a természetes vitaminokban, rostokban és ásványi anyagokban gazdag zöldség- és gyümölcslevek fogyasztásának mértéke és a betegség kialakulása között, vagyis minél többször fogyasztottak egy héten a levekből a vizsgált személyek, annál kisebb volt a szellemi leépüléssel járó betegség kialakulásának a kockázata. A gyümölcs- és zöldséglevek fogyasztása fontos szerepet játszik az Alzheimer-kór kialakulásának késleltetésében. Ez a fontos információ még inkább arra sarkallhatja a szakembereket, hogy a gyümölcs- és zöldséglevek fogyasztására hívják fel az emberek figyelmét, hiszen most már egyértelmű, hogy nem csak a szív-és érrendszeri, valamint a daganatos betegségek megelőzésében, de a demencia ezen típusának minél későbbi kialakulásában vagy kivédésében is fontos lehet.

Egy pohár zöldséglével könnyedén biztosíthatjuk szervezetünk számára a szükséges napi zöldségadagunkat, azonnal ellátjuk a szervezetünket a szükséges tápanyagokkal és vitaminokkal. Folyadékként fogyasztva szervezetünk ugyanis könnyebben felszívja a tápanyagokat és vitaminokat, míg szilárd formában fogyasztva szervezetünknek szét kell választania a tápanyagokat a rostanyagoktól. Ez időigényes, és amennyiben nem rágjuk meg rendesen az ételt, vagy emésztőrendszerünk gyenge, problémás folyamat is lehet. A zöldséglevek fogyasztása a vitaminszükséglet biztosításának azért is egyszerű és praktikus módja, mert máskülönben azonos mennyiségű vitamin és tápanyag elfogyasztásához egész nap zöldségeket kellene rágcsálni.

Tegyük mindennapjaink részévé a friss zöldséglevek fogyasztását, lehetőség szerint reggelire! Szervezetünk ezáltal hidratált marad, hiszen a zöldségek víztartalmuk miatt elegendő folyadékkal látnak el bennünket. A zöldséglevek segítségével az immunrendszerünket is erősíthetjük, de számos komoly betegség, többek között a rák és a szív- és érrendszeri problémák rizkóját is csökkenthetjük. 

A szépség megőrzésében is jó szolgálatot tehetnek ezek a friss italok! A különböző zöldségleveknek különböző hatásaik vannak. A spenót, a cékla, a sárgarépa és a hagyma mind hajnövekedést serkentő hatásúak. A sötétzöld leveles zöldségek, a keresztesvirágúak (például a káposzta) és a paprikafélék hajhullás elleni tulajdonsággal is rendelkeznek. A tökfélék, a brokkoli, az édesburgonya, a répafélék pozitív hatással vannak a bőrünkre. A narancssárga színű zöldségek fogyasztása magas antioxidáns és C-vitamin tartalmuk miatt tisztán tartja bőrünket, és meggátolja a pattanások kialakulását. A zöldséglevek ragyogóvá és egészségessé varázsolják a bőrt, főképp, ha paradicsomból, burgonyából, fejes káposztából, répából vagy retekből készítjük.  Magas C-vitamin tartalmának köszönhetően a brokkoli, a paprikafélék, a karfiol és a paradicsom, E-vitamin tartalma miatt a fehérrépa zöldje, valamint a szelént tartalmazó zöldségek megakadályozzák a ráncok és szarkalábak kialakulását. Amerikai szakemberek szerint gyorsabban megszabadulhatunk a súlyfeleslegünktől is, ha minden nap legalább egyszer fogyasztunk alacsony nátriumtartalmú zöldséglevet.

 

facebook-share Megosztás