Alma gógyszertárak

Gyógyszertárkereső

Szeretne tenni valamit egészsége érdekében? Mindegy, hogy külsőjét alakítaná, az ülőmunka hátulütőit ellensúlyozná, vagy a stresszoldást célozná meg, a rendszeres testmozgásnál aligha akad hasznosabb szabadidős elfoglaltság.

Míg télen gyakran a négy fal közé szorulunk, és a konditermek, otthon edzésprogramok jelentik az egyetlen megoldást, addig a tavasztól késő őszig terjedő hónapokban sokan választják a szabadtéri sportolás előnyeit. Cikkünkben nem csak az öt legnépszerűbbet vesszük górcső alá, hanem az efféle mozgásformák szervezetre gyakorolt hatásait is bemutatjuk.

1. Futás edzettségtől függően

Ha a szabadtéri sportolásról esik szó, akkor legtöbben azonnal a futásra gondolnak. Ez a sportág számos rajongót tudhat magáénak, de legalább ennyi azok száma is, akik monotonitása miatt nem kedvelik. Amennyiben a futás mellett tenné le a voksát, érdemes edzettségének és főleg testsúlyának megfelelően megválasztani az intenzitást. A súlyfelesleg már alapvetően sokszoros terhelést jelent az ízületek számára. Nem véletlen, hogy a szakemberek is azt javasolják, plusz kilókkal inkább a tempós séta és a kocogás váltakoztatását érdemes beiktatni a napokba. Szintén ez javasolt azoknak is, akik most kezdenének el futni és még időre van szükségük az állóképesség megszerzéséhez.

Azt mondják, a futáshoz nincs másra szükség, mint akaraterőre és egy jó futócipőre. Ez utóbbiból semmiképpen ne engedjünk, hiszen bokánk és ízületeink védelme láthatja kárát az ellenkezőjének. Egy jó választással éveken át kifogástalan állapotban szolgálja majd a lábbeli az egészségünket és kényelmünket. A kora tavaszi és a késő őszi hónapokban korántsem mindegy, milyen öltözéket választunk a futás mellé. Törekedjünk a természetes alapanyagokra és a kényelemre. Ha télen sem maradnánk a négy fal között, akkor a réteges öltözködés, valamint füleink és torkunk védelme is fontosnak bizonyul.

Az első tavaszi napsugarak sokakat csábítanak a szabadba, és sportolás során kihasználhatjuk a szintkülönbségek jelentette nehezítést is. Futhatunk intervall jelleggel, de ha ez még egyelőre túl megerőltető lenne, akkor érdemes saját tempónkban kocogni. Hétről-hétre erősebbek leszünk, és ez mindennapi teherbírásunkon is garantáltan megmutatkozik majd.

2. Kerékpározás az ízületek védelmében

Ha a futás nem nyerné el tetszésünke, túl megerőltetőnek tartanánk, vagy ízületeineket szeretnénk kímélni, akkor a kerékpározás is remek alternatívát kínál. Ma már nem csak a Balaton környékén találkozhatunk jól kiépített kerékpárutakkal, hanem hazánk sok más régiójában is. Kerekezhetünk a szomszéd városig, de akár hosszabb túrákat is tervezhetünk Magyarország legszebb tájain. A megbízható kétkerekű nélkülözhetetlen hozzá, de érdemes olyan kerékpáros felszereléseket és tárolókat is beszerezni, melyek segítségével kényelmesen magunkkal vihetjük a szükséges folyadékot, harapnivalót, ruházatot. A természet közelsége akkor is remek választásnak bizonyul, ha nem sétálnánk, futnánk, hanem a kerékpár jelentette nagyobb távolságok áthidalása lenne a cél.

 

5 tipp szabadteri sportolashoz 16 93. Természetjárástól a túrázásig

Ha tavasz, akkor indul a túraidőszak? A virágzó fák, a zöldellő környezet arborétumainkban, állatkertjeinkben és vadasparkjainkban sokakat csábítanak a szabadba. Ha nagyobb teljesítményre vágynánk és hosszabb időn keresztül a természetben lennénk, akkor érdemes hazánk túraútvonalai mellett döntenünk. A több kilométeres távot megválaszthatjuk edzettségünknek megfelelően, ha pedig csak egyszerűen élveznénk a friss levegő és a gazdag növény-és állatvilág előnyeit, akkor a természetjárás is megfelelő lehet. Vigyünk magunkkal plédet, harapnivalót és folyadékot, s ne hagyjuk otthon a fényképezőgépet sem. Legyen szó akár valamelyik Északi-középhegységben megtalálható tó környékéről, a Szalajka-völgy lélegzetelállító szépségéről, az Alföld folyópartjairól, vagy a Dunántúl legszebb természeti kincseiről, hazánk idegenforgalmi kínálatában mindenki megtalálhatja a kedvére való úti célt. Akár több napot is eltölthetünk a kiszemelt területen, erre a hosszú hétvégék remek alkalmat kínálnak.

 

4. Úszás a szabadban

Kevés egészségesebb és ízületkímélőbb mozgásforma létezik, mint az úszás. Míg télen csak a fedett medencék és uszodák kínáltak erre lehetőséget, addig a meleg hónapokban a szabad ég alatt is lehetőség nyílik a sport gyakorlására. Hazánk fürdőhelyei rendszerint rendelkeznek szabadtéri úszómedencével is, melyeket érdemes a kora délelőtti, reggeli órákban felkeresni, amikor még nincsen tömeg. Ilyenkor átadhatjuk magunkat a természetes közeg és a mozgás élvezetének, ráadásul egész testünket hatékonyan megmozgathatjuk már az egyszerű mellúszással is.

5. Testmozgás az egészség szolgálatában

S hogy miért ilyen fontos a rendszeres testmozgás? Nem csak a vonzó külső, de az egészségügyi kockázatok kiküszöbölése érdekében is érdemes beiktatni legalább harminc perc mozgást mindennapjainkba. Vannak, akik a konditermekre esküsznek, de tény, hogy a szabadtéri mozgás előnyeivel egyetlen edzőterem sem érhet fel. Pozitívuma nem másban rejlik, mint a pszichére gyakorolt hatásban. Ha átmozgatnánk testünket, azt kétségkívül megtehetjük bármelyik konditeremben. Amit azonban még a legjobb edzők sem tudnak biztosítani, az nem más, mint a természet ezernyi illata, a fák közelségének látványa, valamint a friss levegő, annak minden jótékony egészségügyi hatásával együtt.

Napjainkat általában a négy fal között töltjük munkával, ezért a legtöbbek számára igazi felüdülés lehet az, ha végre kiszabadulhatnak az irodából, lakásból. Ha csak annyi fér bele a napba, hogy körbesétáljuk a közeli tavat, akkor ne hagyjuk ki ezt a programot. Szabadidőnk okos átszervezésével azonban olyan dolgokra is maradhat elegendő időnk, amelyről korábban nem is hittük. A sorozatnézés, vagy a videomegosztó portálok böngészése helyett kapjuk fel futócipőnk, pattanjunk bringára, vagy fedezzük fel Magyarország legszebb túraútvonalait!

 

facebook-share Megosztás