Alma gógyszertárak

Gyógyszertárkereső

A karácsony elmúltával sokan érezzük úgy, hogy hamarosan indul a hajtás, és szinte hónapokig nem látni időt a pihenésre. 

5-tanacs-teli-depresszio-ellen 16 9 Ehhez hozzájön még a korai sötétedés, a hideg, az időnként előforduló megfázás, influenza, s máris minden adott ahhoz, hogy rosszul érezzük magunkat a bőrünkben. A depressziós tünetek gyakran jelentkeznek a téli hónapokban, pedig egy kis odafigyeléssel sokat javíthatunk kedélyállapotunkon.

1. Irány a természet!

Még csak hosszú hétvégék és utazások sem kellenek ahhoz, hogy legalább egy órát a természetben töltsünk. Hazánk minden táján megtalálható valamilyen vízpart, arborétum, vadaspark, vagy túraútvonal. Öltözzünk az időjárásnak megfelelően és irány a természet! A friss levegő és a nappali fény, jó esetben napsütéssel társítva, azonnal beindítja a boldogsághormonok termelődését.

2. Foglaljuk el magunkat!

Gyakran éppen az a baj, hogy túl sokat rágódunk a negatív dolgokon és nehezen engedjük el a problémás helyzeteket. Ilyenkor csak arra lenne szükség, hogy lefoglaljuk gondolatainkat, és így elterelődjön figyelmünk a negatív dolgokról. Temetkezzünk a feladatainkba, tűzzünk ki új célokat, töltsük meg a határidőnaplót hasznos, már régóta tervezett teendőkkel.

3. Rendszeres testmozgás

A rosszkedv ellen a testmozgás garantáltan beválik. Persze, ha évek óta nem mozogtunk, akkor ne azonnal egy tíz kilométeres futással akarjunk indítani! Tartsuk be a fokozatosság elvét, ne maradjon el a bemelegítés, és válasszunk olyan mozgásformát, amit szívvel-lélekkel tudunk végezni. Az edzéseknek köszönhetően a telente gyakran lerakódó felesleges kilókkal is felvehetjük a harcot.

4. Egészség az asztalon

A jó közérzet és az energikusság nagyrészt azon is múlik, mennyire figyelünk oda arra, mi kerül a tányérra. A friss zöldségek, gyümölcsök a legjobb választásnak bizonyulnak, a napi húsfogyasztást pedig érdemes kicsit visszavenni, ugyanis nagyon megterhelheti az emésztőrendszert. A saláták, smoothie-k, gyógyteák, egészséges zsírok és lassú felszívódású szénhidrátok remek választásnak bizonyulnak, ráadásul az elhízástól sem kell fogyasztásukkal tartani.

5. Találjuk meg, mi okoz örömet!

Télen is nagyon fontos, hogy olyan elfoglaltságokat találjunk, amelyek örömet okoznak. A fárasztó nap után ugyanis, ha ilyenekkel töltjük az időt, az új energiákkal, kreativitással és életerővel áraszt majd el. A téli depresszió nem törvényszerűen jár együtt a hideg hónapokkal. Keressük meg az évszakban a szépséget és tegyünk nap mint nap a jobb közérzetért!

facebook-share Megosztás