Alma gógyszertárak

Gyógyszertárkereső

A nyári hónapok sokak számára szólnak a nyaralásról, ám előbb vagy utóbb biztosan vége szakad mindennek. Előbb-utóbb fel kell készülnünk az őszi hajtásra.


Az induló iskola, a  munkahelyre való visszatérés és az ezek jelentette új kihívások mind megkövetelik, hogy jobban beosszuk az időt és a felhőtlen pihenést a hétvégékre halasszuk. Amint a nyaralás után leszállunk a repülőről, és magunk mögött hagyjuk a külföldön töltött csodás napokat, akár elemi erővel törhet ránk a felismerés, hogy az újabb hosszú kikapcsolódásra akár hónapokat is várni kell majd. Néhány hasznos tanácsal igyekszünk hozzájárulni ahhoz, hogy hatékonyabban sikerüljön átállni az itthoni teendőkre!

1. Élvezzük ki a nyarat!

Bár a tény, hogy nemsokára egyre rövidebbé válnak a nappalok, és a strandidőt is felváltja majd az eső és a hőmérséklet csökkenése, ám kellemes időre és napsütésre még viszonylag sokáig számíthatunk. Még ezekben a hetekben is érdemes programokat keresni magunknak, kipróbálni egy-egy új fürdőt. A fürdőkomplexumok mellett ne feledkezzünk meg a természetes vizekről sem, amelyek egyedülálló szórakozást kínálnak a növény- és állatvilág szerelmeseinek. Sokan vannak, akik kifejezetten kerülni szeretnék az élményfürdőkben levő tömeget, és helyette inkább folyóink, tavaink mellett döntenének. A kínálat e tekintetben is igen széles, megéri néha elrugaszkodni a megszokottól, és kipróbálni új helyszíneket, programokat.

2. Tűzzünk ki célokat!

Ha látjuk magunk előtt, mit szeretnénk elérni a jövőben, akkor a hozzá vezető út is könnyebb lehet. Mielőtt belevágunk a feladatok sorába, gondoljuk át, hogy milyen arányba alakítanánk karrierünket, elégedettek vagyunk-e a jelenlegi helyzetünkkel, vagy éppen a párkapcsolatunkon, a háztartási feladatainkon szeretnénk változtatni.

Túl nagyoknak tűnnek a célok? Ne csak a végső eredményekre fókuszáljunk, hanem helyezzük a középpontba azokat a részfeladatokat, amelyek a megvalósításhoz szükségesek. Ha így közelítjük meg a dolgokat, akkor nem fogunk elveszni a ránk váró teendők halmazában, és nap mint nap közelebb kerülhetünk a céljainkhoz.

3. Tervezés és szervezés

Akár valamelyik fürdő medencéjében ülve is átgondolhatjuk, hogyan érhetjük el a kívánt célokat. Mire van szükségünk? Ki lehet a segítségünkre? Milyen feladatokat tudunk másoknak átadni? Van-e olyan dolog, ami viszont inkább csak hátráltat, így ezt jobb lenne kiiktatni? A szervezés és a hatékony időbeosztás az alapját képezi annak, hogy ne hibázzunk, ne késsünk és tartani tudjuk a saját magunk, vagy a feletteseink által felállított határidőket.  Mindez egyébként azért is kiemelten fontos, mert ha megcsúszunk, nem tudunk teljesíteni, annak akár az egészségünk is kárát láthatja!

4. Erősödjünk étrend-kiegészítőkkel!

A stressz és az általa jelentett megnövekedett mikrotápanyag-igény rányomja bélyegét a közérzetre, aminek sajnos az életminőség és a teljesítőképesség láthatják hátrányát. Bár a változatos, kiegyensúlyozott táplálkozás nélkülözhetetlennek bizonyul, de az étrend-kiegészítők fogyasztásával is sokat tehetünk a kényes egyensúly fenntartásáért. Sokféle komplex készítmény közül válogathatunk, de beszerezhetünk magnéziumot, B-vitaminokat tartalmazó táplálékkiegészítőket, és természetesen a C-vitamin és a cink sem hiányozhatnak a szervezetből. Ez utóbbiak az immunrendszere is nagyszerű hatással vannak.

5. Ne feledkezzünk meg az ivásról!

A jó közérzet és az energikusság gyakran olyan dolgokon múlnak, mint a megfelelő folyadékfogyasztás. Ha túl keveset iszunk, azzal lassulhat az emésztés, plusz kilók rakódhatnak ránk, de a fejfájás, a koncentrációhiány, vagy akár a vesekövesség is a következményei lehetnek. Fontos, hogy minden húsz testsúly kilogramm után egy liter folyadékot igyunk, és ha nem tudunk lemondani a kávézásról, vagy időnként az esti koktélozásról, akkor utána mindig pótoljuk az elvesztett folyadékot!

6. Koraőszi hétvégék: csak aktívan!

Végül pedig érdemes szem előtt tartani, hogy az augusztusi hetek elmúlása még nem jelenti azt, hogy a napsütéses, strandolással töltött hétvégéknek is vége szakad. Az indián nyár rengeteg szabadtéri programmal, fürdőzési lehetőséggel és verőfényes délutánokkal várja mindazokat, akik szeretnének a természetben tartózkodni, az arborétumokat és vadasparkokat járni, sportolni, túrázni. Vegyük észre a lehetőségeket, és használjuk ki a még hátralevő napos heteket!

facebook-share Megosztás