Alma gógyszertárak

Gyógyszertárkereső

A fogadalmak legalább annyira hozzátartoznak az új esztendő első napjához, mint a maradék szaloncukor és az áremelésekről szóló híradások. Sokan azonban a nagy elhatározások felét még egy hónapig sem tudják betartani. Megmutatjuk, hogyan lehet sikeres újévi fogadalmaiban!

Jó néhány kutatás foglalkozott már az újévi fogadalmakkal, illetve azok sikerességével vagy sikertelenségével. Egyrészt kiderítették, hogy az emberek többsége nagyon hasonló elhatározásokkal vág bele az új esztendőbe: a leggyakoribb fogadalmak a testsúly csökkentésére, az egészségesebb életmódra, a rendszeres mozgásra és a dohányzásról való leszokásra vonatkoznak. Azonban az is tagadhatatlan tény, hogy a fogadalmak 50-55 százaléka még a februárt sem éri meg.

 

Néhány trükkel könnyebb lehet

Jó néhány olyan apró trükköt ismerünk, melyek segítségével könnyebben betarthatjuk a fogadalmunkat. Ezek közé tartozik például az általánosságok helyett a célok pontosítása, vagy az, ha a célhoz vezető utat kisebb lépésekre bontjuk le. Jó szolgálatot tehet, ha leírjuk a célunkat, ha naplót vezetünk, vagy ha szövetkezünk egy hozzánk közel állóval, aki egyszerre lehet szigorú ellenőr és motiváló szurkoló.

 

A szakemberek szerint az is jó módszer, ha egyszerre csak egy dolgot igyekszünk megváltoztatni, vagyis egy új szokást próbálunk beépíteni az életünkbe 30 napig. Ha minden hónapban csak egyetlen dolgon változtatnunk, év végére akkor is 12 új szokást sajátítunk el az egészséges életmódhoz!

 

Gyakran halljuk, hogy egy új szokás rögzüléséhez 21 napra van szükség. Ez azonban sajnos nem igaz. Egy szokás rögzülése több tényezőtől is függ: többek között az egyéni jellemzőinktől vagy a szokás bonyolultságától, vagy éppen attól, hogy teljesen új szokást próbálunk felvenni, esetleg egy rossz beidegződést próbálunk egy jóval helyettesíteni. Ha mindenáron számszerűsíteni kívánjuk, legalább 45-60 napot számítsunk egy-egy új szokásra!

 

A szavak varázsereje

Egy nemrég publikált nagyszabású kutatás vezetői az újévi fogadalmak sikerességének egy meglepő titkára világítottak rá. Az eredményeik szerint ugyanis annak is rendkívüli hatása van, pontosan hogyan fogalmazzuk meg a célunkat. A pozitív kicsengésű mondatokat nagyobb valószínűséggel tartjuk be, mint a negatív, tiltó mondatokat. Ha tehát szeretnénk egészségesebben táplálkozni és megszabadulni néhány kilótól, ahelyett, hogy azt mondanánk „nem eszem több édességet”, inkább fogalmazzunk úgy, „több zöldséget fogok enni”. Ezzel többek között a választás lehetőségét is felkínáljuk saját magunknak, és egészséges alternatívát is meghatározunk a rossz szokás helyett.

facebook-share Megosztás