Alma gógyszertárak

Gyógyszertárkereső

A szezonális depresszió ősszel, télen sokakat érint, de van ellene természetes megoldás!

Segitsuk lelkunket gyogynovenyekkel az oszi-teli idoszakban 16 9

A szezonális depresszió általában ősszel kezdődik, és egészen tavaszig megkeserítheti a mindennapjainkat. Oka, hogy a nappalok rövidülnek, az éjszakák hosszabbodnak, hamarabb sötétedik, hidegebb, csapadékosabb az idő. Ilyen körülmények között sokkal nehezebb energiával feltöltődni, a hangulatunk negatívba vált. A sötét színek, a mozgáshiány és a kevés szabadban töltött idő lelki és fizikai kimerüléssel járhat. Ilyenkor a melatonin nevű hormon termelődése, amely a megfelelő alvási ciklusokért felelős, a sötétedés beköszöntével fokozódik, fény hatására pedig csökken.  Télen, mivel a nappalok rövidülése miatt sötét, borús időben kényszerülünk élni, a melatonin termelődése fokozottan megnő. A magas melatonin szint azonban depresszióhoz vezethet. A depressziós panaszok rengeteg embert érintenek, a magyar lakosság majdnem ötödét. Az érintettek állandó fáradtságot, fejfájást, elesettséget éreznek, nehezebben megy a koncentrálás, pesszimisták, ingerlékenyek. A tartósan rossz hangulat miatt a társas kapcsolatok is beszűkülnek, ez pedig magányérzethez vezet. Nemcsak lelkünkre, hanem testünkre is kellemetlenül hathat a téli depresszió. Jelentkezhetnek fizikai panaszok is, amelyek hátterében ugyan nincs szervi probléma, de sokan mégis fejfájásra, gyomor és bélrendszeri gondokra panaszkodnak. Azonban van megoldás a depresszió megelőzésére, kialakulása után annak megszüntetésére és a tünetek enyhítésére is, például bizonyos gyógyszerekkel, de akár természetes úton is, gyógynövényekkel. Számos  gyógynövény alkalmazható ugyanis a rossz közérzet megszüntetésére, hangulatjavításra, valamint a depresszió tüneteinek kezelésére, és e betegség megelőzésére is. Nézzük, melyek ezek!

Orbáncfű: Az orbáncfüvet már a középkorban is alkalmazták melankolikus kedélyállapot kezelésére, és a mai napig felhasználják e jótékony tulajdonságát az enyhe depresszió elűzésére. Súlyos eseteknél azonban kizárólag kiegészítő módszerként javasolt. Az orbáncfű antidepresszív hatása tudományosan bizonyított, sőt, a legújabb kutatások szerint az orbáncfűkészítmények az antidepresszánsokhoz hasonló hatást képesek kiváltani.

Levendula: A levendula stresszoldó, idegnyugtató hatása miatt népszerű többek között. Teáját lefekvés előtt elkortyolgatva nyugodt álmunk lehet. Csökkenti az ideges szívdobogást, és a melankóliát.

Golgotavirág: E növény levele enyhe depressziónál nyújthat segítséget, és különösen alkalmas belső nyugtalanság, ingerlékenység és alvászavarok ellen. A golgotavirágnak általános nyugtató hatása van, szorongásos betegségeknél ez nagyon fontos lehet, és pozitív hatással van a depressziós hangulatokra is.

Macskagyökér: A macskagyökeret régóta alkalmazzák nyugtatóként, de jótékony hatása alvászavaroknál és idegességnél is tapasztalható, valamint enyhe antidepresszáns szernek számít, ráadásul a bevétele után elég gyorsan hat.

Komló: E növény nagyon jól hat az idegi feszültség leküzdésére. Nyugtatóként, altatóként kiváló. Szorongásoldó hatás mellett sikeresen alkalmazható olyan hangulatzavarokban, amelyhez a szomorúság mellett erős belső nyugtalanság is társul.

Csipkebogyó: A csipkebogyót már az ókorban alkalmazták, többek között feszültségoldásra, az idegek nyugtatására. Általános immunrendszer-erősítő tulajdonsága révén is segíthet leküzdeni a stresszt és annak káros hatásait.

Fekete üröm: E növénynek mágikus hatást tulajdonítottak Ázsiában már több évszázaddal, évezreddel ezelőtt is, mivel jól alkalmazható hangulatzavarok és idegi feszültség csökkentésére.

Citromfű: A citromfű évszázadok óta ismert növény az orvoslásban. Paracelsus úgy vélte róla, hogy képes meghosszabbítani az életet. Elsősorban idegerősítő és nyugtató hatása ismert, de alvási problémák esetén is tanácsos belőle fogyasztani lefekvés előtt. Nyugtatja a szívet, az agyat, az idegrendszert.  

 

facebook-share Megosztás