Alma gógyszertárak

Gyógyszertárkereső

Amikor beüt a délutáni hirtelen fáradtság, szinte már reflexből nyúlunk egy újabb csésze kávéért. Pedig a koffein nem mindig jó megoldás, ráadásul egy bizonyos mennyiségen felül akár ártalmas is lehet. Sokkal jobb ötlet értékes táplálék segítségével feltölteni magunkat egy kis energiával. Vajon miért érdemes ilyenkor enni?

A délután közepén a legtöbbünknél bekövetkezik egy energia-mélypont. Van, akinél ez már uzsonnaidőben jelentkezik, és van, aki akkor rogy le kimerülten a kanapéra, amikor hazaér a munkából. Sokan egy újabb kávé, mások pedig valamilyen édesség után nyúlnak a gyors energialöket reményében, pedig ennél hasznosabb táplálékokkal is célt érhetnének. Íme néhány energiát adó gyors és egészséges falat.

Banán

A sportolók nem véletlenül kedvelik edzés előtt a banánt, ez a gyümölcs ugyanis remek és gyors energiaforrás. Tele van káliummal, rosttal és B6-vitaminnal, amelyek mind szerepet játszanak a szervezet energia-ellátásában. Igaz, sok benne a cukor, de rosttartalma lassítja a cukor emésztését, így a hirtelen vércukorszint-emelkedést és -visszaesést is el lehet kerülni a segítségével.

Diófélék

A diófélékben a fehérje, az egészséges zsiradék és a szénhidrát megfelelő arányban van jelen ahhoz, hogy gyors energiához juttatják a testünket. Ezen kívül magnéziumot, kalciumot és foszfort is a szervezetünkbe juttatunk velük. Kalóriatartalmuk viszont magas, így nem érdemes egyszerre egy fél maréknál többet enni belőlük.

Zabkása

A rostban gazdag zabpelyhet már reggelire is az energiát adó hatása miatt érdemes fogyasztani, de délután, desszert helyett is megehetünk belőle egy keveset, akár a fentebb említett diófélékkel gazdagítva. Azért is remek választás, mert rosttartalma eltelít, így jó darabig biztosan nem nyúlunk édes, finomlisztből készült pékárukért.

Tojás

A tojás reggelire és uzsonnára is remek választás. A benne levő fehérje és egészséges zsírsavak ugyanis segítenek stabilan tartani a vércukorszintet, így megelőzik, hogy ha leesik, hirtelen kimerültnek érezzük magunkat. Ráadásul nagyon változatosan készíthető el, a rántotta és a főtt tojás mellett számos receptnek a legfontosabb hozzávalója - így pedig megunni is nehéz.

Édesburgonya

Szintén kiváló forrása a rostoknak és az összetett szénhidrátoknak, amelyektől nem ugrál le-fel a vércukorszint. A táplálék energiává alakításában szerepet játszó mangán is bőven van benne, és A-vitaminnal, illetve annak előanyagával, a béta-karotinnal is feltölti a szervezetet.



facebook-share Megosztás