Alma gógyszertárak

Gyógyszertárkereső

Létezhet olyan étrend, amely egészséges, kiegyensúlyozott, támogatja a fogyást, és még finom ételekből is áll? A mediterrán térségben élő népek konyhája épp ezekre az alapokra épül, így a táplálkozási szakemberek is a legegészségesebb étrendek között tartják számon. De mit tartalmaz ez az étrend, és miért is olyan egészséges?



A Földközi-tenger környékén élő országok lakóiról régóta tudjuk, hogy körükben ritkábbak a szív- és érrendszeri betegségek, mint a világ más tájain élők között. Ráadásul aki járt már Olasz-, Spanyol- vagy Görögországban, vagy akár Franciaországban, Portugáliában, tudja, hogy itt nagyon finomakat lehet enni, miközben az elhízástól sem kell tartani.

Helyi alapanyagok

De miért nem? Elsősorban azért, mert az itteni ételek közül nagyon soknak a helyben termő zöldségek, gyümölcsök az alapanyagai, amelyeket szintén helyi zöldfűszerekkel ízesítenek. A húsfélék általában soványak, a legtöbbször roston sütik őket. A tenger közelsége miatt rengeteg halat és tengeri ételt fogyasztanak az itt élők. Az olaszok híresek tésztaételeiktől, de a tészta itt általában durumlisztből készül, ami egészségesebb, mint a finomliszt.

A mediterrán étrend másik titka a jó minőségű olívaolaj, amelyből minden Földközi-tengeri országban sokat használnak. Cukorból viszont viszonylag keveset esznek, még akkor is, ha az olasz fagyi nem véletlenül világhírű. Az étrend részei a tejtermékek, a sajtok, sőt, alkalmanként egy-egy pohár vörösbor is.

Minőségi, természetes étkek

A titok az alapanyagokban rejlik. A mediterrán étrendben szereplő élelmiszerek jó minőségű, természetes étkek, tele hasznos tápanyagokkal. A zöldségek, gyümölcsök vitaminokkal, ásványi anyagokkal, antioxidánsokkal, valamint élelmi rostokkal járulnak hozzá a teljes egészséghez. A gyakori hal- és olívaolaj-fogyasztás egészséges omega-3 és omega-6 zsírsavakkal támogatja a szív és az érrendszer működését. A tejtermékek kalciumot, a mértékkel fogyasztott vörösbor pedig antioxidánsokat ad hozzá a képhez.

Mellékhatás: az egészséges testsúly

Ráadásul ezek az alapanyagok általában energiaszegények is. A tápanyagban gazdag, ám kalóriában visszafogott étrend pedig "mellékhatásként" úgy fogyaszt, hogy közben jókat eszünk. Emellé már csak egy kis mozgást kell beiktatni a programunkba (ezt viszont rendszeresen), és máris élvezhetjük a mediterrán finomságok minden előnyét.

facebook-share Megosztás