Alma gógyszertárak

Gyógyszertárkereső

Felkapott az avokádó és a chiamag, egyenesen sztárolt a matcha és papaja. De vajon csak az egzotikus növényeknek van olyan szupererejük, hogy kiérdemeljék a superfood jelzőt? Dehogy, éppen most érik az alma!

Jól tudjuk, hogy a zöldségek és a gyümölcsök rendszeres fogyasztása hozzájárul az egészségünk megőrzéséhez, ám hogy némelyek különösen jótékonyak, az csak az utóbbi években kezdett beszivárogni a köztudatba. Ezeket a kimagasló antioxidáns-, ásványianyag- és vitamintartalmú élelmiszereket, amelyek rendkívül pozitív hatással vannak ránk, superfoodnak nevezzük. A szuperételek zöme nem átlagos konyhai alapanyag, nem biztos, hogy megtaláljuk oket a sarki zöldségesnél – de szerencsénkre akadnak kivételek, ott találjuk köztük az almát is. Bizony, az ősszel érő, közkedvelt gyümölcs megannyi módon támogathatja az egészségünket. Ahhoz, hogy minden jó tulajdonságát kiélvezhessük, érdemes nyersen, héjastul fogyasztani, hiszen a héjában akár hatszor annyi antioxidáns lehet, mint a húsában. Csak előtte tisztítsuk meg alaposan.

Minden jóval ellát

Aki szeretné segíteni az immunrendszere normál működését, annak érdemes megtöltenie a kamráját frissen szüretelt almával: magas C-vitamin-tartalmának köszönhetően hozzájárul a sejtek oxidatív stresszel szembeni védelméhez. 

A szív legjobb barátja

Ez a lédús gyümölcs tartalmaz káliumot, amely a szívműködés egyik elengedhetetlen eleme. Plusz-káliumbevitellel, azaz rendszeres almafogyasztással kordában tarthatjuk a vérnyomásunkat és mérsékelhetjük a szívinfarktus kockázatát.

Támogatja az emésztést

Az alma nagy mennyiségben tartalmaz pektint, amely egy prebiotikumként működő rost, vagyis hatékonyan tisztítja a beleket és hozzájárul az egészséges bélfóra fenntartásához.

A ragyogó elme titka

Hála magas kvercetintartalmának, úgy tűnik, még az eszünk is jobban vághat tőle. Már vizsgálják a tudósok ennek a flavonoidnak a hatását, de egyes eredmények azt mutatják: védhet a demencia ellen.

Tízóraiból főétel

Az almát nem csak a főétkezések között és nem csupán önmagában érdemes fogyasztani, kiválóan felhasználható édes, sós, sőt még fűszeres fogásokhoz is. Épp olyan jól áll neki a csokoládé, az aszalt szilva és a mazsola, mint a bacon, a sajt vagy a karamellizált hagyma.

facebook-share Megosztás