Alma gógyszertárak

Gyógyszertárkereső

Jó esetben a kiegyensúlyozott étrend biztosítja számunkra a szükséges vitaminokat. Ám több olyan helyzet vagy akár rossz szokás létezik, amelyek mellett bizonyos vitaminokból többre van szükség az átlagos adagnál.

Azt, hogy kinek milyen vitaminok pótlására van esetleg szüksége, számos tényező befolyásolja. Több olyan élethelyzet van ugyanis, amelyben egy vagy több vitaminból az átlagosnál többet igénylünk. Mielőtt azonban étrend-kiegészítő szedésébe kezdenénk, mindig érdemes tanácsot kérni orvosunktól, gyógyszerészünktől.

A dohányosoknak több C-vitaminra van szükségük

Minden cigaretta után körülbelül 50 mg C-vitamint használ fel a szervezet arra, hogy a dohányzás káros hatásait kiegyenlítse. Antioxidáns-hatásánál fogva ugyanis a C-vitamin segít megvédeni a sejteket a dohányzás miatt oxidációs folyamatok káros hatásától. Aki nem tud leszokni a cigarettáról, annak érdemes minden nap gondoskodnia e vitamin pótlásáról.

A vegán étrendből gyakran a B12-vitamin hiányzik

A jól összeállított vegán étrend rendkívül egészséges, a B12-vitamin azonban gyakran hiányzik belőle. Ez ugyanis szinte csak állati eredetű élelmiszerekben, a húsban, a tejben és a tejtermékekben, illetve a tojásban fordul elő. Erre a vitaminra többek közt a vörösvértestek képzéséhez és az idegrendszer optimális működtetéséhez van szükségünk.

Aki kevés időt tölt a szabadban, D-vitamin-pótlásra szorul

Ősztől tavaszig jóval kevesebb időt töltünk a szabad levegőn. Így nem éri a bőrünket elég napfény, amelynek hatására létfontosságú D-vitamin képződhetne a szervezetünkben. Pedig a szervezet szinte minden folyamatában szerepe van, a csontok egészségének megőrzésétől az immunrendszer megfelelő működéséig. A téli időszakban a felmérések szerint csaknem a teljes népesség pótlásra szorul belőle.

A stressz többféle vitamint is "felél"

Tartós, folyamatos stressz esetén szintén a C-vitamin-raktárak ürülnek ki először. Ám mellette érdemes többet magunkhoz venni magnéziumból és B6-vitaminból is, amelyek támogatják az idegrendszer egészséges működését.

A szigorú diéta hiánytünetekhez vezethet

A megszorító étrendekből gyakran többféle vitamin és ásványi anyag hiányzik, így aki tartósan ilyen diétákat követ, annak akár komoly hiánytünetei is lehetnek. Fogyókúra helyett érdemesebb hosszú távon áttérni az egészséges, vegyes táplálkozásra, és legalább átmenetileg egy multivitamin-készítménnyel pótolni a hiányzó vitaminokat.

 

facebook-share Megosztás