Alma gógyszertárak

Gyógyszertárkereső

Töltött káposzta, rántott hús, tepsiben sült csirke gazdag körettel és persze a csokoládés finomságok... nem csoda, ha az ünnepek végére jó néhány plusz kilóval kell számolnunk!

Karacsony hizas nelkul 16 9 Kétségtelen, hogy a karácsonyi menü rendkívül kalóriadúsnak és hízlalónak bizonyul a legtöbb családban. De miért is kellene ragaszkodnunk a hagyományokhoz, ha közben néhány nap alatt tesszük tönkre több heti diéta és edzés eredményét? Ha már Ön is megtapasztalta annak kellemetlenségét, amikor az ünnepi asztaltól alig tud felkelni, annyira degeszre ette magát, akkor érdemes átgondolnia, hogy idén másként csinálja. Ez nem csak közérzete miatt fontos, hanem azért is, hogy ne mutasson a mérleg már január elejével két-három kilóval többet.

Az ünnepek alkalmával, a vendégségek idején egyébként is hajlamosak vagyunk elhanyagolni a táplálkozásra és a mozgásra való odafigyelést, hiszen sokszor úgy vagyunk vele, hogy majd januártól ráérünk fogyókúrázni. A diéta és a tudatos életmód alapja azonban kétségtelenül az, hogy ne várjunk a változtatással, hanem tegyünk azonnal a célok érdekében. Miért kellene ennek másként történnie csak azért, mert az év végi lakmározás időszaka következik? Nem kell feltétlen lemondania a finom falatokról sem, csak napirendjét, és az ételek megválasztását érdemes körültekintően megterveznie. Lássuk, hogyan úszhatja meg a karácsonyt hízás nélkül!

Folyadékbevitel étkezés előtt

Nem, nem a vendégváró tömény alkoholra gondolunk, mert az bizony csak még inkább meghozza majd az étvágyát. Igyon inkább az étkezések előtt néhány pohár vizet! Ezzel nem csak a szervezet hidratáltságához járulhat hozzá, de a tányérra is kevesebbet fog majd szedni a jóllakottság érzés miatt. Hasznos, ha étkezés közben is kortyolgat, így emésztése is könnyebb lesz, s beéri kevesebb étellel. Az ünnepi asztalokon gyakran megtalálható cukros üdítők helyett válasszon ásványvizet, vagy ha Ön a vendéglátó, kínáljon frissen facsart leveket, amelyek értékes mikrotápanyagban gazdagok, és kiválóan oltják a szomjat is.

Óvatosan a köretekkel!

Burgonyapüré, fehér rizs, sültkrumpli, tészta, nokedli és társai: egy sor olyan köret, amely gyorsan felszívódó szénhidrátot tartalmaz, hogy a magas zsírtartalomról már ne is beszéljünk. Ha a vendéglátó nem gondoskodik a diétázók igényeinek kielégítéséről, akkor szedjen ezekből nagyon keveset, s pótolja akár savanyúsággal a köretet. A rántot húsok és halak a panírnál fogva éppen elég kalóriát tartalmaznak. A saláták is remek választásnak bizonyulnak köretként, de a majonézes, bolti salátaöntetes fajtákat jobb, ha elkerüli.

Az a fránya édesség…

Nincs ünnepi asztal édesség nélkül. Nem mindegy azonban, milyen alapanyagból készülnek a sütemények, mint ahogy az elfogyasztott mennyiség is döntő lehet a plusz kilókat illetően. Egy-két kisebb sütemény még nem a világ vége, de ha ezt az ünnepi időszak minden napján megismétli, máris garantált a hízás. Legtöbbször cukorral, liszttel készülnek süteményeink, és a tejszín, valamint a töltelékek is jócskán tartalmaznak kalóriát. Ha az év minden napján odafigyel arra, mit eszik, nem valószínű, hogy pont karácsonykor kívánja majd feltartóztathatatlan módon a süteményeket. Nem szégyen tehát nemet mondani vendégségben, s ha tiszteletben tartja a vendéglátó a döntését, akkor nem fogja folyamatos unszolással kellemetlen helyzetbe hozni. Érdemes kiállnia saját nézőpontja mellett akkor is, ha Ön körül mindenki rosszullétig tömi magát.

Alkohol, az igazi kalóriabomba!

Karácsonykor, szilveszterkor még azok is több alkoholt fogyasztanak, akik egyébként beérik maximum hétvégén egy-két pohár borral. Az ünnepi asztalnál, vendégségben, előkerülnek a tömény szeszesitalok, melyek a sörnél, a bornál és a pezsgőnél is sokkal jobban hízlalnak. A pálinka mindenhol favoritnak számít, de a vodka, a whiskey, és a keserű italok is sokak kedvencei. Már néhány feles is jelentősen kiszárítja a szervezetet, csillapíthatatlan éhséget okoz, és valódi kalóriabombaként hat a testsúly alakulását illetően. Néhány pohár minőségi száraz bor belefér, de a többivel érdemes nagyon óvatosan bánni. Minél többet fogyaszt, annál inkább fogja kívánni az ételt, és akár több adagnyit is felfalhat a hízlaló menüből.

Figyeljen a mozgásra!

Ha a dolgos hétköznapokon is időt szán az edzésre, akkor miért ne tenné ezt akkor, amikor a munkára tulajdonképpen nem is kell figyelnie? Az év végi időszak kiválóan alkalmas arra, hogy odafigyeljen saját magára és a testére. Menjen konditerembe, ahol ilyenkor általában kevesebben vannak! Fusson egyet reggel, így az előző napi vendégség kalóriatöbbletét is ledolgozhatja, hogy a macskajaj kellemetlenséginek elmulasztásáról már ne is szóljunk. Ne hanyagolja el a mozgást, hiszen az elfogyasztott plusz kalóriákat is ellensúlyozhatja vele az ünnepi lakmározás közepette!

Könnyű vacsora

A kalóriadús ebéd és az elfogyasztott édességek után ügyeljen arra, hogy igyon eleget, ezzel megkönnyítve szervezetének az emésztést. A köztes falatozásokat kerülje, és ha a vacsoráról nem tud lemondani, akkor csak egy kevés salátát vegyen magához. Ez természetesen egész évre aktuális, de az ünnepek alkalmával különösen fontos, hiszen általában vendégségről-vendégségre járunk.

A családdal töltött idő az év végén sokak számára mindennél értékesebb, hiszen ilyenkor még azoknak is jut némi idejük szeretteikre, akik egyébként az év minden napján rohannak. A közösen elköltött ebédek az ünnep természetes részét képezik, ám a mértéktelenség helyett figyeljen arra, miből, mennyit eszik. Az arany középutat tartva elkerülheti a gyomorrontást, a kellemetlen feszülő érzést, a sokak által jól ismert puffadást, és persze a sokkoló felismerést, hogy a közel két hét leforgása alatt jónéhány kilóval súlyosabb lett.

facebook-share Megosztás