Alma gógyszertárak

Gyógyszertárkereső

Hajkoronánk a száraz, szeles, havas, esős téli hónapokban fokozott figyelmet, gondoskodást kíván. Nézzünk pár házi praktikát, mellyel ragyogóvá varázsolhatjuk hajunkat télen is.

Hajapolas telen 16 9

Az őszi-téli időszak természetes módon hatással van ránk mind lelkileg, mind testileg. Ezekben a hónapokban sokkal több vitaminra, ásványi anyagra, nyomelemre van szüksége szervezetünknek, ezt nem árt szem előtt tartanunk akkor is, amikor a szépségápolási technikáinkat gondoljuk át. A kinti hideg éles kontrasztja a benti meleg levegővel hajunk kiszáradásához, hajhullásához, a fejbőr zsírosodásához, és egyéb problémákhoz vezethetnek. Nézzünk, hogyan előzhetjük meg a bajt.

Hajmosásnál törekedjünk rá, hogy minél természetesebb összetevőkből álló sampont használjunk, ideális esetben nátrium-lauril-szulfán (SLS - Sodium Lauryl Sulfate) menteset. Érdemes a gyógynövényes samponokat előnyben részesítenünk, jó hatású a rozmaring, csalán és a teafaolaj.

Hajmosásnál alkalmazhatjuk az alábbi keveréket is: egy tojást keverjünk el fél citrom levével és fél teáskanál szódabikarbónával. Cseppentsünk hozzá 2 csepp teafaolajat. Mossuk át vele a hajat, majd öblítsük le alaposan.

Minden hajmosásnál használjunk a sampon után balzsamot! Normál és zsíros haj esetén a kiöblítendő verziókat is alkalmazhatjuk, de száraz haj esetén olyan pakolásokat, balzsamokat is felhelyezhetünk, melyeket nem szükséges lemosni.

Természetes hajápoló alternatíva az olívaolaj. Normál haj esetén vigyük fel pakolásként, és hagyjuk hatni 25 percet, majd alaposan mossuk le. Hajunk rendszeres használatától kevésbé lesz töredezett, csillogóvá, fényessé válik. Az olívaolajat mézzel elkeverve igazi vitaminbombát kapunk!

Száraz haj esetén csodaszer a kókuszolaj. Kevés olajat oszlassunk el a tenyerünkön, és használjuk hajformázó helyett, pakolásként, balzsamként, kimosva, vagy a hajunkon hagyva – áldásos hatását mindegyik módszernél kifejti.

Alkalmazhatjuk az alábbi tápláló pakolást is: verjünk habosra két darab tojást, kenjünk fejbőrünkre és hajunkra, hagyjuk hatni öt percig, majd mossuk le sötét haj esetén almaecetes vízzel, világosabb hajnál pedig fél citrom vízzel higított levével. A pakolás védi hajszínünket és könnyen kezelhetővé varázsolja a hajat.

Készítsünk hajvég-ápolót házilag: három kanál olíva- vagy jojobaolajban keverjünk el egy kanál brokkolimag-olajat és cseppentsünk hozzá pár csepp rózsaolajat a kellemes illat kedvéért és hajunk fényessége miatt. Mosás után oszlassunk el keveset a keverékből hajvégeinken, majd csak ezután szárítsuk meg hajunkat.

A csalánból készített tea ideális választás nem csak érzékeny és korpás fejbőr esetén, hanem minden hajtípusra. A csalánvégeket enyhén forraljuk fel, és 2 percig hagyjuk főzni, majd kihűlés után öblítsük át a hajat és a fejbőrt a főzettel. 10 perc hatóidő után mossuk le.

A hajszárítást mind télen, mind nyáron próbáljuk minimálisra csökkenteni, nem tesz jót a hajnak. Természetesen az sem, ha vizes fejőrrel, vizes hajjal a hideg levegőre megyünk, így ha más alternatíva nincs, akkor alacsony fokozaton szárítsuk hajunkat, így minimalizálhatjuk a hajszárító okozta károkat.

Hordjunk sapkát, de ne túl szoros viseletet, így szellőznek a hajhagymák is, és nem szorítja el vérkeringésünket a fejfedő.

Ezeken kívül fontos, hogy fokozottan figyeljünk az egészséges táplálkozásra, fogyasszunk sok és minőségi zöldséget, gyümölcsöt, kerüljük a cukrot, fehérlisztet, és mindenféle finomított terméket. Ügyeljünk C-vitamin, vas, folsav és cink bevitelére szervezetünkbe, ezek elengedhetetlenek az egészséges hajgyökerekhez. Fogyasszunk sok folyadékot, szénsavmentes, cukormentes formában.

Reggelente kezdjük köleskásával a napot, hiszen ez magas kovasav- és vastartalmáról híres. Az átmosott kölest lassú tűzön háromszoros vízben feltesszük főni, majd 15-20 perc után lezárjuk. Tetszés szerint gyümölcsökkel, fahéjjal, gyömbérrel ízesítjük.

Fontos az is, hogy minél kevesebb stressz, felesleges aggodalom legyen jelen életünkben, pihenjünk, amennyit csak tudunk, és amennyire szervezetünknek igénye van, ha tehetjük jógázzunk, meditáljunk.

facebook-share Megosztás